امروز شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۰
کد خبر: ۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
اولین نشست کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند در سال 1403؛
جلسه کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند ، روز گذشته برای اولین بار در سال جدید ، در محل کانون برگزار شد .
اولین نشست کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند در سال جدید ، روز گذشته با حضور اکثریت اعضا ، در محل کانون برگزار شد . در این جلسه که به مناسبت درگذشت والده همسر محترم دکتر منوچهر متکی با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شده بود ،با ذکر فاتحه ای برای شادی آن مرحومه ادامه پیدا کرد.
پس از ذکر فاتحه سیدمهدی نبی زاده عضو شورای مرکزی کانون و سفیر اسبق ایران در هندوستان، با قرائت فاتحه ای با اعلام صورتجلسه این نشست نکاتی را مطرح کردند .



ایشان با توجه به تعطیلی حدود دو ماهه نشست های کانون به دلیل تعطیلات عید نوروز و همچنین انتخابات مجلس شورای اسلامی ، به بررسی سه رویداد مهم در دو ماه اخیر پرداختند . 
سیدمهدی نبی زاده با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین پاسخ قاطع جمهوری اسلامی به رژیم اشغالگر قدس و همچنین اجرای طرح لایحه عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی با اعضای حاضر در این جلسه به صورت مشورتی به بحث و گفتگو نشستند .




در ادامه دکتر منوچهر متکی با حضور در محل کانون ضمن تشکر از حضور اعضای کانون و دبیران کل فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کشور ، لحظاتی به سخنرانی پرداختند .
دبیر کل کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند گفت : انتخابات مجلس نشان داد که ما در گسل اجتماعی مشکل داریم .انتخابات و نحوه شرکت در آن یعنی انتخاب های خارج از لیست و یا اصلا رای ندادن ، نشان داد که مردم حرف دارند و با این روش خواستند که مسئولین صدای آنها را بشنوند و به نوعی اعتراض خود را به وضع موجود بیان کنند .



دکتر منوچهر متکی در ادامه گفت : سوال اساسی در مقطع کنونی اینجاست ؛ آیا مردم از مجلس شورای اسلامی راضی هستند ؟ در یک بررسی ابتدایی و یا یک نظر سنجی ساده به راحتی و خیلی زود می توانیم بفهمیم که این رضایت وجود ندارد . مردم از رویکرد و عملکرد ما راضی نیستند.



منتخب مردم تهران و شمیرانات در مجلس دوازدهم در ادامه تصریح کرد : اگر با خرد جمعی و با بررسی به این نتیجه برسیم که مردم از عملکرد ما و مجلس راضی نیستند باید دست به کار شویم و در عملکردمان تحول ایجاد کنیم. امروز در مجلس دو نگاه وجود دارد ، نگاه مبتنی بر تحول و نگاه مبتنی بر ادامه وضع موجود ، ما و برخی از نمایندگان قویا معتقدیم که باید مجلس آینده متحول شود . مجلس در این وانفسای نگاه کم امیدانه باید تولید امید بکند و این در صورتی محقق می شود که مجلس اعلام کند که ما نگاه جدیدی به آینده داریم .






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
مطبوعات و خبرگزاریها